CityBus Simulator 2010

Modellek

Tartalomjegyzék

  1. Modellek importálása
    1. Megjegyzések
    2. Modellek és textúrák mentésének helye a CBS-ben
    3. Az Importálás

Modellek importálása

Megjegyzések

Mindenféleképpen figyelni arra, hogy

A C4-játékmotor CSAK az 1.4 verziójú Collada formátumot képes importálni.

Mindenképpen figyelni arra, hogy a 3D programotok ezt tudja. A későbbiekben a C4 csak metrikus egységeket ismer, vagyis métert és centimétert.

Aki 3DMAX-szal tud modellezni, annak is méter-egységekben javasolt / szükséges dolgoznia. Ezt a beállítások között állítható be. (német max-ban: "Anpassen" -> "Einheiten einrichten"; angolban: "Customize" -> "Unit setup")

A Blenderben ez nem olyan egyszerű, mivel a Blender nem metrikus egységekben számol, hanem csak globális egységekben. Ehhez az Exportert kell módosítanunk. Ahhoz, hogy egy tuti Exportot kapjunk, a következő fájlokat kell Notepaddal megnyitni:

..\Blender Foundation\Blender\.blender\scripts\bpymodules\colladaImEx\translator.py

Keress rá a cellatartalomra: daeAsset.unit.name

Két ilyen cella van:

daeAsset.unit.name  = 'centimeter'
daeAsset.unit.meter = '0.01'
				

Változtasd a centimeter-t meter-re, és az értéket 0.01-ről 1.00-ra, mentsd és próbáld ki.

Más 3D programoknál a saját tapasztalatotokra, és a Google-re kell támaszkodnotok.

Modellek és textúrák mentésének helye a CBS-ben

3 mappa van a \Import\Game\userData alatt: (szerk.: Szerintem ez 4.. :))

game, model, texture és world.

A model mappába lesz mentve minden Collada-Export (DAE-fájlok).

A textures mappába kerül minden festés (textúra) TGA formátumban.

A world mappában kerülnek a sajátmagunk által készített világok (szerk.: maradjunk pályáknál..).

A game mappába pedig a szöveges fájlok lesznek elhelyezve a szting-táblázatok (String-Tables) számára.

A model és textures mappákon belül természetesen további almappák hozhatók létre az áttekinthetőség kedvéért.

Figyelem: Csak az angol abc betűi használhatók fájl és mappanevekhez, mivel a C4 csak ezt ismeri. (a szóközt is a tiltólistán említi)

Az Importálás

Ebben a Tutorialban csak egy egyszerű kockát importálunk.

Kész - a modell megvan. - De hogyan... :-/ LOoL

mod.imp.kep.01
1. ábra

Ez úgy fog kinézni, mitha még semmilyen textúrát nem importáltunk volna.

Ha semmilyen megfelelő textúrát nem importálunk, a C4 alkotóitól kapunk egy szép Csillagocskás textúrát.

mod.imp.kep.02
2. ábra

A "Texture map (primary)" menüpont alatt látható már az elérési út a fájlokkal. Bárhogyan is, a Material-Editorban a textúrák teljesen máshogy néznek ki. Ez amiatt van, hogy a "Specular" alatt még a kapocs bent van. Kapcsold ki, és akkor ez is "szép kék" lesz.


Több az anyagokról (Material) és textúrákról a Material-Manager-ben.


A textúrák importálása a Material-Manager Textúrák importálása (Texturen importieren) leírásban található.


Miután minden textúránkat importáltuk, és a Material-Editorban már nem szeretnénk változtatni rajtuk, akkor a "Texture map (primary)" elérési útban egy kis változtatást eszközölünk. (pld.: Egy szóközt a végéhez hozzáfűzűnük, majd újra töröljük.), ezután össze fog jönni.

A Material-Editor ez után kb. úgy fog kinézni, mint a 3. ábrán:

mod.imp.kep.03
3. ábra

Tehát a modellünk színt kell, hogy kapjon:

mod.imp.kep.04
4. ábra

Ha még nem mentettük volna el a modellünket, egyszerűen Ctrl+S, vagy a menüben: "World" -> "Save World As", majd az utat is meg kell adni:

Data/Game/userData/model -> Modellnév az alsó beviteli mezőbe, (.wld kiterjesztés NÉLKÜL a fájlnév végén), majd ENTER vagy "OK"

A modell el lett mentve...

Aki a modelljét még szeretni bevilágítani, a következőket kell tennie:

Ahhoz, hogy az effekt látható legyen, fent a szimbólumlistában a villanykörtére kell klikkelni. Egyébként "Toggle Light" a neve.

Aki a lámpákról többet szeretne tudni, olvassa el a Fények (Lichter) című tutorialt.

mod.imp.kep.05
5. ábra

A sárga körök csak akkor tűnnek el, ha a fény kiválasztásra kerül.

Fordította: Nemeza 2009. Eredeti német leírás (innen vannak a képek is) / Übersetzt: Nemeza 2009. Original (Bilder auch von hier) :
http://forum.tml-studios.com/wiki/index.php/Modelle.